கோயில்களை கட்டிய அதே சூத்திரன் .. வெளியேறு
அண்மையில் ஒரு பெரியார் பேரனுடன் ஒரு வாக்குவாதம்.
முட்டாள்தனமான கேள்வியாக இருந்தாலும், பதில் அளிக்க வேண்டும். என்னுடைய பதில் கீழே .
பன்ச் இவ்வாறு விழும் :
சூத்திரன் கட்டிய கோயில்கள் தானே, இப்போ நான் அதே சூத்திரன் பேசுறேன், பார்ப்பனர் கோயில்களிலிருந்து வெளியேறு !
நீங்க பாட்டுக்கு நெல்லிக்காய் மூட்டையை அவுத்து விட்ட மாதிரி வாதங்களை கொட்டிடீங்க. ஏதாவது ஆழம் இருக்கான்னு பிரித்து பார்க்கலாம் வாங்க.
வாதம் 1. சூத்திரன்
முதலில் சூத்திரன் என்கிற பட்டம் நீங்களே உங்க நெற்றியில் குத்திகிட்ட முத்திரை. தமிழ் வரலாறு,காவியம்,கல்வெட்டு – எங்கேயாவது “சூத்திரன்” சொல்லை காட்டுங்க பாப்போம்? இங்கே சாதிகள் உண்டு – செட்டியார்,முதலியார்,நாயுடு,ரெட்டி,தேவர், வன்னியர்.நாடார். அந்தந்த குழு அவங்களுக்கு வகுக்கப்பட்ட வேலைய பார்த்து கொண்டிருந்தார்கள். சில சாதிகள் நசுக்கப்பட்டது உண்மை , ஆனால் அது சூத்திரன் vs சூத்திரன்-அல்லாதோர் பிளவுனால் அல்ல. நிலவுடைமை, போர், ஜமீன் முறை,
வாதம் 2. “கோயில் கட்டிய அதே சூத்திரன் தான் இன்னைக்கி பிராமணர்களை வெளியேற்ற சொல்றோம்”
வண்டிய கொஞ்சும் பைய விடுங்க சகோ! நீங்க எப்படி “அதே சூத்திரன்” ? கோயிலை கட்டியவர்கள் அரசகுல (சத்ரியர்கள் – இவர்களையும் சூத்திரனாக கணக்குல செத்துக்கிட்டீங்க, பரவாயில்ல) சமீப காலமாக நன்கொடை கொடுத்தவர்கள் வணிகர்கள். இவர்களுடைய சாதியை மறைத்துவிட்டு – ‘திராவிட சூத்திரன்’ அடையாளத்தில் இணைத்துக்கொண்டு “நாங்களும் (தீ.க) அதே” என்று சொல்லமுடியாது.
அவங்க கொள்கைப்படி காவி பக்கம். “திராவிட இன சூத்திரன்” என்கிற போலி அடையாளத்தை முன்வைப்பதற்காக கோயில்களை அவர்கள் கட்டவில்லை. அவர்களுக்கு சிவ , முருக, விஷ்ணு பக்தி உண்டு. உங்க பேச்சுல பக்திக்கு எந்த அறிகுறியும் காணோமே சகோ? தமிழ்-இந்து தானே , இல்ல..?
முடிவா : நீங்க வேற , அவங்க வேற.
அவங்க காவி-தமிழ் , நீங்க கருப்பு தமிழ்.
Uniform Civil Code is a distant dream
What the current govt can rather do is, impose a condition to be eligible for marriage under Muslim personal law — the Bride and the Groom should both be born in Muslims families. Once you marry a non-Muslim, you are no longer eligible for marriage under Muslim personal law for the rest of your life.
This should address love jihad to a great extent
அவங்க பள்ளிக்கூடத்து பாடம் என்ன தெரியுமோ ..
இந்தியான்னு ஒரு நாடு இருக்குது ..
அந்த நாட்டுகாரங்க சுத்த காட்டுமிராண்டி பசுங்கோ ..
அவனுக்கு இத்தனை கடவுள்..
அவன் கடவுளுக்கு இத்தனை பொண்டாட்டி ..
அவன் கடவுளுக்கு இத்தனை வெப்பாட்டி ..
அவன் கடவுளுக்கு வருஷம் இத்தினி தடவை கலியாணம் ..
அது தேவுடியா ஊட்டுக்கு போவும்..
.. செந்தமிழ் நாடெனும் போதினிலே .. வெங்காயம்..
34:00
1. Primary schooling in regional language medium (mother tongue for 95% of the population, but not for all).
After that (for secondary education and higher):
2. Continue social sciences in vernacular.
3. For Science/Math choice of vernacular or English medium is left to parents
.
https://www.youtube.com/watch?v=yE7JyBzFzT4 18:22
https://youtu.be/9bepIjyUQDg?t=378 மதிமாறன் சிறப்புரை — நீ யாரு ? ரெட்டியார் ? அப்டின்னா “பாப்பானுக்கு தேவுடியா மவன்…”
https://youtu.be/KjuxfErN9Fc?t=1013 ஏன் நீங்க இந்துன்னு சாப்ப அடிச்சிக்குறேங்க
எவ்வெவ்ன் காந்த.. புடிச்சிக்கிட்டிருக்கீங்களோ அவெங்கெல்லாம் **பாப்பானுடைய வெப்படி மவன்னு** தானே அர்த்தம்…”
நாமம் பொட்டவெண்ண என்ன அர்த்தம் – இந்து ..
இந்துன்னா – *தேவிடியா மவன் *
et voila
4:35
நாம சூத்திரனா இருக்க சம்மதிக்கல
**பாப்பானுக்கு தேவிடியா மவனா — தாசி மவனா ** இருக்க சம்மதிக்கல
சட்டப்படி நாம தாசி மவன்
சட்டப்படி நாம சூத்திரன் (எந்த சட்டம் நாயகரே — இத கேட்க கூட வக்கில்லாத தமிழ் மக்கள்..)
நாம நடுந்துக்குற நடத்தை படி நாம பஞ்சமன் ( எப்படி எப்படி…)
6:00
எவ்ளோ பெரிய பண்டார சந்நிதி வெங்காயமா இருந்தாலும் செரி – அவெனெல்லாம் தேவிடியா மவன் தான்
24 manai chettiar temple case https://indiankanoon.org/doc/1200884/
he said decision was followed in Kuppuswamy Chettiar, T.T. v. State of Tamil Nadu 100 L.W. 1031. In that case, their Lordships were considering the question whether the community called ‘Beri Chetty’ is a religious denomination. In paragraph 25 of the judgment, the learned Judge said:
…I am not able to comprehend as to how there could be a religious denomination without a “Guru”. This itself is sufficient to non-suit the plaintiffs.
In paragraph 32 of the judgment, the learned Judge further said thus:
…P.W. 1 himself has admitted that the community members feel that the temple is the property of the community founded by one of their own members. It is not his case that it was founded by the religious leader of the community for the spiritual benefit the community so as to claim the same as a religious denomination….
The learned Judge further said thus:
…Since the plaintiffs themselves admitted that the idol was brought by one of their own casteman and a Achari, it cannot be said that the suit temple was established and maintained by the religious leader for the spiritual benefit of the Beri Chetty community….
And, finally, the learned Judge summarised the ingredients (in paragraph 33) thus:
A careful reading of the oral as well as the documentary evidence let in on behalf of the plaintiffs go to show that this temple has been maintained by the Beri Chetty caste from time immemorial, but has not been established as a temple for the spiritual benefit of the Beri Chetty caste by any founder of the community. As stated earlier, there is nothing on record to show that Abinava Dharmasivachariar has established the community of Beri Chetty and the suit temple for the benefit of the said Beri Chetti community. To sump up, the plaintiffs have not proved
(i) their community has been formed by a ‘Guru’;
(ii) the said ‘Guru’ prescribed certain preaching’s and tenets peculiar to Beri Chetty caste,
(iii) such preaching’s and tenets are being followed from time immemorial in the suit temple till to-day.
(iv) Special ceremonies or poojas are being conducted exclusively for the Beri Chetty community, without admitting members of other communities.
28. In H.R. and C.E. Administration v. Swaminatha Iyer (1988) 2 M.L.J. 345, the question raised was whether a Brahmin community of Naranammalpuram who claimed themselves to be the managers of Sri Karpaga Vinayagar temple, is a religious denomination. In paragraph 9 of that judgment, the learned Judge held thus:
…There is not even a whisper of an averment either in the plaint or in the evidence that the members of the Brahmin community of Naranammalpuram have a common faith, i.e., a system of beliefs or doctrines peculiar to themselves other than those that are common to the Hindus in general or that they have a common organisation or that they are designated by a distinctive name….
The claim of a religious denomination was, therefore, rejected.
https://www.youtube.com/watch?v=gSZdTHM8-vA Jeeva’s take on EVR “Periyar” and Dravidian techniques of personalized assault on Tamizh Brahmins
https://youtu.be/uu5T3sWAg0w?t=1491 rene girard scapegoat mechanism